Seleccionar Idioma

Per Nando

18/03/2025

Atents!! Hui un dia molt inestable, tempestes fortes o inclús molt fortes.

Destacades, Fenomens adversos, Hui, Més vistes, Meteo

🌦️ METEOPOBLE – Blog de 🌍 Meteorologia.

El teu espai de referència sobre 🌪️ L’oratge, amb informació actualitzada per al 📍 territori Valencià, Catalunya i les Illes Balears.

📡 Notícies, anàlisis i previsions detallades, sempre atents a les ⚠️ situacions extremes.

⛈️ Un matí passat per aigua… i el dia seguirà igual? 🌧️

Plou des de bon matí, i les previsions indiquen que tindrem un dia força tempestuós. Però, té fi açò o continuarà la inestabilitat?

Al blog de hui analitzem detalladament la situació i t’expliquem què ens espera les pròximes hores i dies. No t’ho perdes! 🌀🌦️

🌧️ Precipitacions més destacades de les últimes 24 hores 🌧️

Dimarts, 18 de març del 2025, comencem el dia amb un ambient inestable. El satèl·lit i el radar ja mostren l’avanç de la Borrasca Laurence, i després d’una nit tranquil·la, les precipitacions comencen a entrar pel sud del territori Valencià, estenent-se progressivament a tota la regió.

Abans de passar a les previsions, repassem les precipitacions més destacades de les últimes 24 hores, concentrades principalment al sud:

🌧️ Ontinyent – Ombria dels Frares23,4 mm
🌧️ Pilar de la Horadada – Torre de la Horadada20,4 mm
🌧️ Villena – Colònia de Sierra Salinas19,9 mm
🌧️ Gandia – Camí de la Mar19,6 mm
🌧️ Xella – El Rincón19,6 mm
🌧️ Énguera – ADENE19,2 mm
🌧️ L’Alcúdia de Crespins/Canals – La Muntanyeta19,0 mm
🌧️ Bicorb – Los Botijos19,0 mm
🌧️ Pego – Corral de Rata18,8 mm
🌧️ Agres – Les Eres18,6 mm
🌧️ Castalla – Racó de l’Espartosa18,2 mm
🌧️ Vilallonga – Serpis18,0 mm

⚠️ La situació es complicarà en les pròximes hores, amb més precipitacions generalitzades al nostre territori. Atents a l’evolució!

🌩️ La previsió de hui ve carregada d’acció! La borrasca Laurence segueix donant guerra.

La jornada de hui es presenta molt inestable, amb un episodi de pluges i tempestes que afectarà gran part del territori.

🌧️ Matí: pluja que s’estén i guanya força.

Des de bon matí ja es registren pluges en diversos punts del territori, i aquestes precipitacions s’aniran generalitzant al llarg del matí. A mesura que avance el dia, la situació es complicarà:

  • A partir de migdia, les pluges podran anar acompanyades de tempestes, algunes d’elles localment fortes o molt fortes.
  • AEMET ha activat avisos grocs per acumulacions de més de 60 mm en 12 hores a tota la província de Castelló i el litoral de València i sud de Tarragona, així com per més de 20 mm a l’interior nord d’Alacant.
  • Les tempestes afectaran àmplies zones de la província de València i Castelló i inclús nord d’Alacant.

⛈️ Vesprada-nit: tempesta cap al nord, millora al sud.

Durant la vesprada i nit, les tempestes s’aniran desplaçant cap al nord del territori valencià, afectant especialment la província de Castelló.

  • Mentrestant, al sud la inestabilitat anirà remetent, i les pluges perdran força progressivament.

🌤️ Demà: últims ruixats a Castelló i màxima inestabilitat a Catalunya

De cara a demà de matí, encara podrem tindre restes de pluja a la província de Castelló, però aquestes precipitacions tendiran a desaparèixer amb el pas de les hores.

  • La inestabilitat més forta es traslladarà cap a Catalunya, on les pluges i tempestes podran ser localment fortes.
  • A la resta del territori valencià, tot apunta que les Falles es podran cremar amb certa tranquil·litat. 🎇🔥

🌬️ Dijous: nous canvis en l’oratge amb ponent.

A partir de dijous, entra en joc un nou tren de borrasques, però sembla que amb una diferència important:

  • Els vents bufaran de ponent, aportant menys humitat.
  • Això farà que les pluges siguen menys significatives que en les últimes setmanes i queden més restringides a zones de l’interior.

📲 Estigues atent a pròximes actualitzacions al blog! L’oratge continua molt mogut i anirem seguint totes les actualitzacions com sempre ho fem. Seguimeeeeeeent!!

Destacats

Més previsions

Nando