Seleccionar Idioma

Per Nando

12/03/2025

El pas de la Borrasca Konrad deixarà demà i divendres tempestes, pluges i neu.

Destacades, Hui, Més vistes, Meteo

🌦️ METEOPOBLE – Blog de 🌍 Meteorologia.

El teu espai de referència sobre 🌪️ L’oratge, amb informació actualitzada per al 📍 territori Valencià, Catalunya i les Illes Balears.

📡 Notícies, anàlisis i previsions detallades, sempre atents a les ⚠️ situacions extremes.

⛈️ Konrad arriba amb més inestabilitat: tempestes, fred i neu 🌨️

La borrasca Konrad ens afectarà entre dimecres i dijous, portant una inestabilització més pronunciada. S’esperen tempestes, una baixada notable de les temperatures i fins i tot la possibilitat de nevades en zones elevades. ❄️

A més, el dia principal de la Cremà sembla que també estarà revolicat, amb condicions meteorològiques que haurem de seguir de prop.

📌 Tots els detalls i l’evolució d’aquesta situació en el blog de hui!

🌦️ Dimecres 12 de març de 2025: Treva abans de més tempestes amb la borrasca Konrad

🌍 Situació actual: calma després de la tempesta.

EVOLUCIÓ TEMPESTES AHIR.
SATÈL·LIT ARA MATEIX

Després d’una jornada d’ahir marcada per tempestes intenses i localment acompanyades de granís, hui el panorama es presenta més tranquil, almenys de moment. Els núvols encara són presents en algunes zones, però la precipitació s’ha reduit menys al nord-est Català on ara mateix tenim alguns nuclis tempestuosos actius.

Tot i això, no podem donar per acabada la inestabilitat, ja que encara podrien produir-se alguns plugims dispersos a partir d’esta vesprada a l’interior del territori Valencià i als Pirineus Catalans, on les precipitacions podrien ser més intenses.

Aquest parèntesi de calma serà breu, perquè demà les tempestes tornaran amb força i amb una dinàmica més activa gràcies a l’arribada de la borrasca Konrad, que promet una segona meitat de setmana moguda.

📊 Registres de precipitació més destacats d’ahir.

Les tempestes d’ahir deixaren quantitats importants de pluja en diversos punts del nostre territori, especialment a les comarques del sud, on en alguns casos la precipitació va anar acompanyada de granís. Ací teniu els registres més destacats:

🌧️ Principals acumulats de precipitació.

  • 🌍 Sella Tagarina / El Volador37,6 mm
  • 🌍 Asp Poliesportiu25,1 mm
  • 🌍 La Torre de les Maçanes –15,6 mm
  • 🌍 Alacant CETRA El Rebolledo15,4 mm
  • 🌍 Castalla Racó de l’Espartosa15,0 mm
  • 🌍 Alpuente La Torre14,4 mm
  • 🌍 Alcoi La Font Roja UA14,0 mm
  • 🌍 Sant Vicent del Raspeig Las Ocas13,5 mm
  • 🌍 Xixona Rambla de la Sarga13,0 mm
  • 🌍 Villena Serra de Salines Climatoc-lab12,8 mm
  • 🌍 Finestrat El Realet12,7 mm
  • 🌍 Onil Trail Natura12,4 mm
  • 🌍 Callosa d’en Sarrià L’Ofra12,4 mm
  • 🌍 Polop11,8 mm
  • 🌍 Xixona La Sarga10,8 mm
  • 🌍 El Toro Cerro Gil10,8 mm

Com es pot veure, la precipitació ha sigut apreciable en moltes zones, i tot i que hui tenim un respir, les previsions indiquen que no tardarà a tornar la inestabilitat.

⚡ Atenció a demà: tornen les tempestes amb força!

La borrasca Konrad, situada ara mateix a l’oest peninsular, es desplaçarà ràpidament cap al Mediterrani. Aquest moviment provocarà un augment significatiu de la inestabilitat entre demà i divendres, amb tempestes més generals i extenses.

📍 Zones més afectades per les tempestes.

L’entrada d’aire fred en alçada afavorirà una baixada notable de les temperatures i possibilitat de nevades a les serres, especialment per damunt dels 1.200-1.400 metres. L’ambient es tornarà fred i molt rebolicat, una situació que contrastarà amb la relativa calma d’aquesta jornada.

En alguns moments, les tempestes podrien ser intenses i anar acompanyades de granís, per la qual cosa convé estar atents a l’evolució de la situació. Serà una situació de tempestes irregulars, per tant, tots estem dins del bombo i com sabeu les tempestes són una loteria, vorem a qui li toca de ple el dia de demà i divendres. El cap de setmana continuarem amb oratge rebolicat I amb probabilitat de ruixats, però coses més disperses.

I Falles: quin temps ens espera?

Caldrà seguir de prop l’evolució de l’anticicló, que podria migrar cap a les Illes Britàniques i Centre-Europa en els pròxims dies. Aquest moviment podria afavorir l’entrada de més borrasques des de l’Atlàntic, mantenint un patró inestable.

Si es confirma aquesta tendència, podríem tindre una setmana de Falles marcada per la variabilitat, amb ruixats que podrien ser generalitzats en alguns moments.

📡 Seguiment en temps real a Meteopoble

A Meteopoble anirem informant de l’última hora amb les actualitzacions dels models i les dades més recents. La situació encara pot variar, però a hores d’ara sembla clar que la inestabilitat tindrà continuïtat.

🚨 Atents als pròxims dies! A partir de demà, torna el moviment a l’atmosfera, i ho farà amb tempestes fortes. 🌧️⚡

Destacats

Més previsions

Nando