
METEOPOBLE – Blog de Meteorologia
El teu espai de referència sobre l’oratge, amb informació clara i actualitzada per al territori Valencià, Catalunya i les Illes Balears.
Hi trobaràs notícies, anàlisis i previsions detallades, sempre amb un seguiment acurat de les situacions meteorològiques més destacades.

METEOPOBLE – Dissabte 17 de maig de 2025
🌞 Calor… però no forastera: la primavera més càlida es fa notar

Bon dia, família!
Són les 6 del matí, alguns ja acabeu la jornada laboral, altres vos esteu alçant. La vida és una roda, i així com no parem nosaltres, el cel tampoc… però per fi ens dóna una treva. Així que anem a les previsions, i la veritat és que hui poc tenim que dir. I això, en el fons, també ve bé.
🛰️ Satèl·lit en calma i previsió estable
Revisant les imatges del satèl·lit a primeres hores del matí, no veiem cap indici d’inestabilitat. Cel seré o amb algun núvol alt testimonial, i ni rastre de tempestes ni de moviments convectius.
Ara comença l’època més tranquil·la de l’any per a Meteopoble, on les previsions —com diem sovint— es fan quasi a soles. I això ens permet agafar forces, continuar avançant amb el nou projecte de la web i preparar-nos per quan torne el ball de tronades.
🌡️ Les màximes pugen i ja es fa notar la calor.


Hui notarem una pujada suau però constant de les temperatures, amb màximes que podran arribar als:
- 28–30 °C a zones centrals i interiors
- 25–27 °C a trams del litoral i prelitoral
I ahir ja vam començar a notar-ho, amb temperatures que fregaren els 30 °C en moltes localitats com:
- Sumacàrcer
- Càrcer
- Gavarda
- Rafelguaraf
La primavera va de camí a l’estiu, i sense massa soroll estem ja dins d’un ambient molt més càlid i propi per a l’època.
🌤️ Previsió general per a hui
- Cel ras o amb núvols alts
- Ambient sec i estable
- Temperatures màximes entre 25 i 30 °C
- Vent fluix o moderat, de direcció variable
- Cap risc de precipitacions
Un dia ideal per a gaudir de l’exterior, fer eixides, o simplement desconnectar i respirar primavera.
🌀 Les tempestes de la setmana que ve… es dilueixen

I sí, cal parlar de dimarts-dimecres vinents. Inicialment, els models mostraven un possible embossament d’aire fred, que ens podria portar tempestes. Però finalment, aquest pas d’aire fred en altura sembla que serà massa efímer i es desplaçarà més al nord del que tocava. Per tant algunes tronades entre dilluns-dimarts per Catalunya I nord de la província de Castelló, però no sembla una situació massa important, els models ho van diluint i no tindrà res a veure al que hem viscut les últimes setmanes on l’aire fred en alçada, estava estancat al damunt dd nosaltres.
Per tanr!! A dia de hui, tot apunta a que la pròxima setmana en general continuarà amb estabilitat, sense grans canvis:
- Temps estable
- Cels clars
- Temperatures agradables entre 25 i 30 °C
🗓️ Resum Meteopoble
- Cap de setmana: continuació de l’estabilitat amb calor suau i oratge ideal
- Pròxima setmana: els models es desinflen, i sembla que seguirem amb temps tranquil i sense tronades a la vista, llevat de algunes puntuals entre dilluns-dimarts.
✍️
“Quan la primavera es fa gran, el sol ja parla d’estiu.”